Langhelg og månefestival

Den siste dagen av ei veldig lang og kjekke helg e snart omme. Både me min egen fridag, helg og skuleferie har eg nesten hatt ei heile veka fri! Kjenne eg glede meg te å komma tebake te elevane mine på skulen nå! 🙂

Men dessa dagane har gått fort. Leonard, sønn te Camilla, e tebake i Hong Kong (går på vidergående i Australia) på ferie, og eg har blitt invitert på familemiddag og familieutflukter me heile familien deiras. Det har vært kjempe koseligt! Rondt “Månefestival”tider e det pynta me kaniner og papirlanterner/lykter i alle slags fargar, familiar samles øve ett måltid mat og spise mooncakes.

Image

Detta e snowy mooncake me bønne”paste” og mango i midten. Den va egentligt ikkje så veldig go, men møkje bedre enn den tradisjonelle, me lotus”paste” og hallkokt eggeplomma. :S

Det e vanligt for kineserane å gå ut i parkar eller andre offentlige plassar og tenna lys og lykter, og ha ein piknik me frukt og dessa månekakene mens ein nyte synet av månen. Eg møtte opp me Sarah og Teng Teng for å stikka te ein stor park akkurat denne månefestivalkvelden. Og der va me ikkje akkurat aleina. Det blei ein del køgåing, men det va kjekt å få d me seg stemningå.

 Image

Skjønne Sarah og Teng Teng

Image

Lantern exhibition, Victoria Park

Image

Piknik

Ellers denna lang helgå har eg fått gjort ein del andre ting og. Eg har fått troffe endå flerie tildligare skulevenner, vært på sykkeltur, på Ecogreen tour og innom Stanleys Marked.

 Image

Sarah, Alex, Michelle og Calvin.

Image

På vei t Stanleys Marked, som ligge litt utenfor bykjernen.

Image

Liten del av Stanley’s Marked. Her blir det handling når Anna komme 🙂

Image

Ongar på strandå i Hong Kong. Sjøl om det e 30 grader e de fullt påkledd 🙂

Image

Vår kjære engasjerte planteelskende guide på Ecotouren vise fram nåke de ikkje ser kvardag…

Image

Her ser Leonard på koraller, sjø pølser, kråkeboller “the local way”

Image

Rolig og fin sykkeltur! Ikkje lika crazy som dødsveien, da men..

Image

Lunsjpause med resten av sykkelgjengen.

 Ei meget go og lang helg. 🙂

Image

4 thoughts on “Langhelg og månefestival

  1. Hei Astrid,
    Kjekt å lese bloggen din 🙂 Får helt hjemlengsel til HK når jeg leser om bryllup og Mid Autum Festival. Kos deg videre i HK og hils til kjente! Artig å lese om Magnar.
    Alle gode ønsker fra familien Juriks – nå i Drammen

Leave a comment