Vekå som har vært

Nå e eg tebake itte ei innholdsrike veka, men uten internett i leiligheten t Camilla. 🙂 Høydepunktene e mange, blant annet at eg har begynt å jobba! Te nå e det veldigt spennande og eg glede meg t å komma skikkeligt i gang. Eg e blitt godt tatt i mot, både på barneskulen og ungdoms/vidergående skulen, av begge rektorane, lerera og elevar. Eg ska få bidra me engelsk praktisering gjennom samtale og leksehjelp, og på den sist nevnte skulen skal eg og hjelpa t i det evangeliserande arbeidet.
Eg har dessverre ikkje nåken bilder av skulane ennå, men det komme nok itte kvart.

Her e det litt bilder av vekå som har vært, der eg har huska å hatt me kamera: 🙂

Image

Reunion med tidligare skulevenner, før de sko tebake te studier i Canada. Fine Chinese Dim Sum Dining, knall godt! På denna resturanten va det så pass go service at det va ei dama som åpna dodøra for oss (!) og det muligheter for å setta på fossefall lydar på do om naturlige lydar blei for.. naturlige.

Image

Dumplings and green tea.

Camilla (heilt t høyre på det fysta bilde) har vært så snille og tatt meg me ut på resturant me venninne hennas. Eg blei nesten ein stepp inn for Mamma, som kjenne dessa damene godt.

Image

Korean pot. Leemin, Joyce and Camilla.

Image

iThai.

Her i Hong Kong e det veldi vanligt at mat e ett samlingspunkt, og samtalar, bilder, tankar osv handle ofta om samme emne. Så ikkje bli øveraska om det komme ein del bilder og kommentarer nettopp om mat 🙂

Og videre på samme tema: itte to vekår me masse go kineskisk mat, tok de norske vanane overhånd. Eg konne ikkje la vær å baka grovt brød.

 Image

Ei aen venninna som eg har fått møta ett par gonger e Sarah. Hu blei eg godt kjent me dei 2 siste årå me budde i HK. Hu e blinde, og adoptert i fra China der hu ikkje va velkommen i sitt eget hjem pga kjønn og funskjonshemming. Hu har ett veldigt sterkt vitnesbyrd som eg gjerna vil dela ved ein seinare annledning. Sarah e ei flotte jenta, og det va så kjekt å treffa na igjen og få treffa kjeresten hennas Teng Teng.

Image

Studere paa City University.

Image

Teng Teng og Sarah

I løpet av veka har eg og fått tid te lesing. Kjekt, og bra for å komma inni engelsken igjen.

Image

The Hobbit by J R R Tolkein

Yuen Long glimt (bydelen eg bur i):

Image
Store prosjekt me hjelp av kranar og masse bambusstenger.

Image

Alt mulig butikken neri gatå.

Image
Åtte øser restaurant – spør du meg, spør eg deg… 🙂

5 thoughts on “Vekå som har vært

  1. åå æ har også lyst å dra til Hong Kong og treffe vennene dine 😀 det ser så trivelig ut. og ikke minst spiser dokker jo på alle bildene, æ liker også veldig godt å spise hele tida 😉

    • fant ut at eg ikkje ville ta mær enn ei bok me meg, pga vektå. men eg tok me meg radikal som eg akkurat har begynt på. so far so good. merke godt at forfatteren e amerikansk, men han har (allikavel :P) mangen meget goe poeng. tusen takk for lånet! håpe alt står bra t 🙂

Leave a comment